Elektrische Ford Explorer
De nieuwe volledig elektrische Explorer is de eerste in een indrukwekkende reeks lanceringen van 3 nieuwe volledig elektrische PV's in 2024 en dit model speelt een belangrijke rol bij de omschakeling naar een volledig elektrisch gamma personenwagens van Ford tegen 2030. Bekijk onze website Ford Explorer en lees hieronder onze Vragen en antwoorden voor meer informatie. We kunnen u ook digitaal op de hoogte houden van informatie zoals deze wordt vrijgegeven wanneer u zich hier aanmeldt.
Overzicht
Waarom een elektrisch voertuig kopen?
Belangrijkste redenen om een volledig elektrisch voertuig aan te schaffen:
• Geen uitstoot tijdens het rijden
• Leuk om te rijden! De nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer biedt onmiddellijk koppel en een indrukwekkende acceleratie.
• Besparingen op de dagelijkse gebruikskosten met minimale onderhoudsvereisten en de mogelijkheid om te profiteren van dynamische energietarieven* voor kostenefficiënt thuisladen.
*Waar dergelijke tarieven bestaan en besparingen worden gerealiseerd in vergelijking met een gelijkwaardig benzine-/dieselvoertuig.
In welke verschillende uitvoeringen is de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer beschikbaar?
Uitvoeringen:
Dit model is simpelweg beschikbaar in twee uitvoeringen: Explorer en Explorer Premium
- Hoog niveau van standaarduitrusting op alle uitvoeringen, inclusief verwarmde bestuurdersstoel met massagefunctie, Intelligente Adaptieve Cruise Control en achteruitrijcamera
- 1 optiepakket: Pakket met Bestuurdersassistentie
- Individuele opties, waaronder:
- Warmtepomp
- Trekhaak
- Panoramadak
- 21 inch lichtmetalen velgen
- Ergonomische stoelen
- Banden voor alle weersomstandigheden
Bevestigingspunten bagagenet
EXPLORER (Select) - Standaardkenmerken:
- Handmatig bediende achterklep
- Volledige led-koplamp met automatisch grootlicht/dimlicht
- Sensico® stoelbekleding met stoffen inzetstukken
- 19 inch wielen in legering
- Elektrische bestuurdersstoel met geheugen- en massagefunctie
- Meer ontdekken
EXPLORER Premium - Standaardkenmerken:
- Elektrische handsfree achterklep
- Matrix led-koplamp
- Led-sfeerverlichting
- Sensico® stoelbekleding
- 20 inch wielen in legering
- Dorpellijsten voorportieren
- B&O™ Premium geluidssysteem
- Meer ontdekken
Waar wordt de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer gebouwd?
De nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer is een in Europa ontworpen product, gebouwd voor de Europese markt en klanten.
Hij wordt in Europa geproduceerd, in het Ford Cologne Electrification Centre in Duitsland.
Wat gaat de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer kosten?
Meer informatie vindt u hier.
Welke garantie wordt er geboden voor de accu en het hoogspanningssysteem van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Ford biedt 8 jaar / 160.000 km (100.000 mijl) garantie, wat klanten de nodige gemoedsrust biedt. Meer details zullen worden gedeeld over de nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer-garantie en verlengde garanties dichter bij de besteldatum.
Lees meer over Ford-garantie hier.
Wat zijn de onderhoudsintervallen voor de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Een volledig elektrisch voertuig (EV) heeft minder onderhoud nodig aangezien er minder bewegende onderdelen zijn, zo hoeft de olie bijvoorbeeld niet op regelmatige tijdstippen te worden ververst. Dit betekent dat klanten potentieel kunnen profiteren van lagere onderhoudskosten dan een voertuig met een verbrandingsmotor. Het is fijn om te weten dat uw Ford Explorer® gedekt is met een service-interval van 2 jaar en een onbeperkt aantal kilometers.
Specificatie
Wat zijn de afmetingen van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
De nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer is een middelgrote auto met 5 zitplaatsen, een lengte van 4,47 m en een bagageruimte tot 450 liter*. Het is enigszins korter dan de Ford Kuga, maar heeft een langere wielbasis en biedt voldoende ruimte binnenin voor jou en je team.
Zal de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer verkrijgbaar zijn met AWD of FWD?
RWD- en AWD-varianten zijn beschikbaar.
Welke kleuren zullen beschikbaar zijn voor de nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer?
De nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer biedt de volgende exterieurkleuren:
- Arctic Blue
- Frozen White
- Magnetic Grey
- Agate Black
- Lucid Red
- Blue my Mind
Wat voor soort verlichting heeft de nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer?
De nieuwe volledig elektrische Explorer biedt klanten een gedurfd exterieurdesign en een innovatief, praktisch interieur.
Geavanceerde lichttechnologie is slechts één voorbeeld van het prachtige exterieurdesign:
- Typerende led-dagrijverlichting, gecombineerd met led-controlelampen, die automatisch gaan branden wanneer het voertuig wordt gestart.
- Verblindingsvrije grootlichten passen het lichtbundelpatroon aan om verblinding te minimaliseren en ervoor te zorgen dat de omgevingsverlichting wordt gemaximaliseerd (standaard bij Premium-serie).
- Welkom- en uitstapverlichting omvat led-verlichting op portierhandgrepen en lampen met logo op de buitenspiegels.
Is de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer handmatig of automatisch?
Het voertuig wordt bestuurd zoals met een automatische transmissie. Er is geen koppelingspedaal nodig, waardoor vooral het rijden in de stad eenvoudiger wordt.
Een van de belangrijkste voordelen van volledig elektrische aandrijving is de vereenvoudigde transmissie. Deze transmissie heeft slechts één enkele versnelling, voor een gebruiksvriendelijke rijervaring waarbij het voertuig makkelijk te besturen is.
Hoe snel gaat de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer van 0-100 km/u?
De volledig elektrische Ford Explorer levert onmiddellijk koppel en een indrukwekkende acceleratie van 0-100 km/u** in 5,3 s (Extended Range, AWD)
Wat is de topsnelheid van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
De maximumsnelheid is 180 km/u, afhankelijk van de gekozen aandrijving.
Wat is de MegaConsole? Hoe ziet de opbergruimte in de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer eruit?
MegaConsole is een compartiment van 17 liter onder de armleuning dat ruimte biedt voor het opbergen van een 15" laptop, plus grote waterflessen van 1,5 liter, met een scheidingswand om de ruimte in te delen volgens de voorkeur van de klant. De middenconsole omvat een mediabak met twee USB-C-poorten vooraan en twee achteraan, evenals draadloos opladen voor een smartphone.
Welke maat heeft het binnenscherm van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Het scherm is 14,6 inch, standaard aangeboden op elke Ford Explorer en een van de grootste schermen die momentele beschikbaar zijn in de markt voor volledig elektrische personenwagens. SYNC® Move is voorzien van het nieuwste infotainmentsysteem van Ford en het touchscreen kan worden aangepast van een verticale positie naar een lagere positie en daartussenin, afhankelijk van de voorkeur van elke klant, inclusief de mogelijkheid om het scherm uit direct zonlicht te verplaatsen.
Wat is de dakbelasting voor de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
De dakbelasting voor de nieuwe, volledig elektrische Explorer bedraagt maximaal 75 kg.
Wat is het trekvermogen van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Het trekvermogen van de nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer bedraagt maximaal 1000 kg voor de RWD en 1200 kg voor de AWD (geremd, 12% helling).***
Is de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer verkrijgbaar met een warmtepomp?
Een warmtepomp vormt een efficiënte manier om de cabine op te warmen en een warmtepomp is beschikbaar als individuele optie op de Explorer en Explorer Premium. Deze werkt omgekeerd van een traditioneel aircosysteem, door omgevingsenergie (warmte) rond het voertuig aan te trekken en deze te condenseren voor gebruik in het voertuig. Warmtepompen zijn van groter nut in koudere klimaten.
Het werkt op dezelfde manier als een airconditioningsysteem en kan het interieur koelen en verwarmen, waardoor minder energie uit de batterij wordt verbruikt en er meer rijbereik overblijft.
Functies
Wat zijn de belangrijkste interieurkenmerken van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
De nieuwe Explorer biedt sportieve, premium en comfortabele stoelen met een geïntegreerde hoofdsteun en een afgerond vierkant stuur voor optimaal comfort van de knieën.
De kleur en het materiaal van het interieur creëren een uitnodigende sfeer met een eigentijdse en premium uitstraling.
De nieuwe volledig elektrische Explorer is voorzien van een gestroomlijnd interieurdesign met innovatieve, praktische componenten.
- SYNC ®Move: Verplaatsbaar aanraakscherm van 14,6 inch ter ondersteuning van zowel de bestuurder als de passagier, tijdens het rijden of bij stilstand. Toegang tot functionele en intuïtieve technologie is mogelijk via een gebruiksvriendelijke interface. Het verplaatsbare aanraakscherm biedt maximaal gebruik van de weergave op het grote scherm en Wireless Phone Mirroring, met ondersteuning voor Android Auto en Apple CarPlay en verbonden navigatie.
Opmerking: Hiervoor moet modem/abonnement worden geactiveerd via FordPass voor verbonden navigatie - My Private Locker: Extra verborgen opbergruimte om persoonlijke bezittingen veilig te houden achter het SYNC® Move-scherm. Een elektronische schakelaar zorgt voor extra gemoedsrust door het scherm te vergrendelen wanneer het 30° gekanteld is en het voertuig vergrendeld is.
- MegaConsole: Indrukwekkende opbergcapaciteit van 17 liter met voldoende ruimte voor een handtas of laptop, waardoor de cabine schoon en netjes blijft.
Overige belangrijke kenmerken omvatten:
- Soundsysteem met 7 luidsprekers, (10 Premium-luidsprekers met B&O Premium-geluid), inclusief een middenluidspreker die als gestileerd kenmerk in het dashboard is gemonteerd (Soundbar).
- Mediabak met ruimte voor twee grote smartphones, inclusief twee USB-C-poorten en draadloos opladen van telefoons (voor compatibele smartphones).
- MegaConsole: vak onder de armsteun met een scheidingsstuk om de ruimte in te delen voor maximale veelzijdigheid.
- Tot 450 liter bagageruimte achterin en 1.422 liter met de stoelen op de tweede zitrij neergeklapt.
- De laadvloer heeft twee posities, zodat klanten verborgen opbergruimte kunnen creëren wanneer de vloer in de hogere positie is geplaatst. De posities van de laadvloer zorgen voor maximaal volume of een plat oppervlak voor een lading.
Welke technologieën heeft de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
De nieuwe volledig elektrische Explorer omvat de volgende belangrijkste technologieën:
- SYNC® Move - 14,6-inch beweegbaar touchscreen
- Het 14,6" SYNC Move-aanraakscherm dat in de MegaConsole is ingebouwd, biedt flexibele positionering om aan individuele voorkeuren te voldoen.
- Meer informatie
- De handmatige bediening is doelbewust gekozen om sneller en stiller aan te passen tijdens het rijden of wanneer het voertuig stilstaat.
- 5,3" digitaal instrumentenpaneel
- Het 5,3-inch digitale instrumentenpaneel geeft essentiële informatie weer, zoals snelheid, navigatie aanwijzingen, laadstatus van de batterij, energieverbruik, visuele waarschuwingen en displays vanhet rijhulpsysteem zonder dat je naar het SYNC® Move-touchscreen hoeft te kijken.[‡]
- MegaConsole
- Slim ontworpen middenconsole met een indrukwekkende opbergcapaciteit van 17 liter onder de armsteun.
- Lees meer over het interieur.
- Lane Centering met Lane Change assist
- Deze nieuwe functie, beschikbaar via het optionele Bestuurdersassistentie-pakket, verbetert de huidige mogelijkheden van het systeem zodat bestuurders steeds binnen de rijstrook blijven.
- Deze functie biedt ook assistentie bij het inhalen.
- Lees meer over de technologie.
Welke soorten rijhulptechnologieën zal de nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer hebben?
De nieuwe volledig elektrische Explorer zal worden uitgerust met een reeks geavanceerde rijhulptechnologieën
Het optionele Bestuurdersassistentie-pakket omvat de volgende aanvullende functies:
- Nieuwe functie: Lane Centering met Lane Change assist (1)
- Actieve parkeerhulp (met 12 ultrasone sensoren) (2)
- 360 graden camera (3)
- Head Up Display
- Een handsfree elektrisch bediende achterklep (4) is standaard voor de Explorer Premium-serie (optioneel voor Explorer/Select-serie met Driver Assistance Pack)
- Meer informatie.
Welke connectiviteitsfuncties heeft de nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer?
De slimme kant van de Explorer ontgrendelen is eenvoudig. Klanten hoeven alleen de modem te activeren en een smartphone te verbinden om te genieten van een 'altijd verbonden' ervaring.
Functies omvatten:
- EV-ritplanner aan boord
- Oplaadstations zoeken in het navigatiesysteem
- Oplaadplanning aan boord
- Draadloos Apple CarPlay / Android Auto
- Dynamisch Opladen zal in geselecteerde markten beschikbaar zijn, zodat onze klanten verbinding kunnen maken met elektriciteitsleveranciers die gespecialiseerde tarieven voor elektrische voertuigen aanbieden voor goedkoper en duurzamer thuisladen.
Wat is het geluidssysteem van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Een geluidssysteem met 7 luidsprekers met een middelste luidspreker ontworpen als zichtbaar gesculpteerd element in 3D (Soundbar) voor kristalheldere avonturen op de weg. B&O™ is standaard op de Explorer Premium (10 premium speakers, incl. Subwoofer). †
Welke rijtechnologieën worden aangeboden op de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
De nieuwe volledig elektrische Ford Explorer biedt bestaande Ford-technologieën**, waaronder:
- Dodehoekdetectie met Cross Traffic Alert (CTA) met Active Braking en Exit Warning
- Dodehoekdetectie gebruikt radarsensoren om te detecteren wanneer een voertuig in een dode hoek aan beide zijden van het voertuig rijdt.
- Cross Traffic Alert (CTA)
- Gebruikt sensoren om de veiligheid te verbeteren wanneer de bestuurder achteruit uit een parkeerplek rijdt, wanneer het zicht wellicht belemmerd wordt door voertuigen of obstakels die aan beide zijden zijn geparkeerd.
- Exit Warning
- Biedt visuele en auditieve waarschuwingen aan weggebruikers en inzittenden van het voertuig wanneer het detecteert dat het openen van een portier van een geparkeerde auto een botsing kan veroorzaken, zodat klanten en andere weggebruikers veilig blijven.
- Driver Alert-systeem
- Op basis van het stuurgedrag waarschuwt het systeem de bestuurder als het onregelmatige gedragspatronen constateert en herinnert hen eraan om te rusten.
- Traffic Sign Recognition
- Controleert op verkeersborden via een voorwaarts gerichte camera en geeft deze duidelijk weer aan bestuurders.
- Wrong Way Alert
- Maakt gebruik van een camera aan de voorzijde, navigatiegegevens en de Traffic Sign Recognition-technologie van Ford om te herkennen wanneer een bestuurder per ongeluk de afrit van een vierbaansweg of snelweg oprijdt.
- Intelligente adaptieve cruisecontrol (iACC)[‡]
- Na activering past iACC de maximumsnelheid toe die door de vooruitkijkcamera wordt herkend of die door navigatiegegevens wordt verstrekt en houdt het systeem een vooraf ingestelde afstand tot de voorligger aan, waarbij het voertuig indien nodig tot stilstand wordt gebracht. Wanneer het verkeer weer doorrijdt, accelereert het systeem weer naar de ingestelde snelheid.
- Pre-Collision Assist detecteert voertuigen, motorfietsen of voetgangers op de weg vooruit en degenen die voor de auto kunnen oversteken. In kritieke situaties wordt de bestuurder gewaarschuwd via auditieve en visuele waarschuwingen en als de bestuurder niet reageert, schakelt het systeem automatisch de remmen in.
- Emergency Steer Assist (ESA) is een systeem dat de bestuurder helpt voldoende te sturen en tegelijkertijd het voertuig stabiel houdt om een obstakel te omzeilen.
- Lane Keeping Aid detecteert geschilderde rijstrookmarkeringen en wegranden op de weg om te voorkomen dat de auto van de rijstrook afwijkt. Het kan de bestuurder zachtjes weer de juiste richting uit sturen, om de veiligheid te garanderen. De Waarschuwing rijden buiten baan waarschuwt de bestuurder via een trilling van het stuur als de bestuurder van de rijstrook afwijkt.
- Remmen na aanrijding
- Herkent automatisch wanneer het voertuig betrokken is geweest bij een botsing en houdt de remmen ingeschakeld na het ongeval om nog meer gevaar te voorkomen.
- Achteruitrijcamera
- Maakt het gemakkelijk om te zien wat zich achter het voertuig bevindt tijdens het achteruitrijden, waardoor manoeuvres eenvoudiger, veiliger en minder stressvol worden.
- Parkeerhulp voor en achter met remassistentie
- Maakt parkeren in een drukke omgeving of een krappe ruimte makkelijker en kan ook de remmen inschakelen wanneer het systeem een object in het pad van het voertuig detecteert.
Welke rijtechnologieën worden er aangeboden in het Bestuurdersassistentie-pakket in de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Rijtechnologieën (3) beschikbaar op zowel Select als Premium
- Camera 360 graden: Camera's aan de voorkant, zijkanten en achterkant van het voertuig worden gecombineerd om een verscheidenheid aan realtime beelden mogelijk te maken, waardoor parkeren en manoeuvreren voor klanten gemakkelijker wordt.
- Elektrische handsfree achterklep: (Alleen Select-uitvoering, standaard op Premium) Makkelijk te bedienen en handig.
- Actieve parkeerhulp (met 12 ultrasone sensoren): Regelt de remmen, het vermogen en de rijrichting bij loodrecht en parallel parkeren.
- New Lane Centering met Lane Change Assist combineert de volgende technologieën:
- Lane Centering: Een uitbreiding van het Intelligent Adaptieve Cruise Control (iACC)-systeem. Dit biedt continue stuurondersteuning en leidt het voertuig door geautomatiseerde stuurinputs om het voertuig in het midden van zijn rijstrook te houden.
- Lane Change Assist: Het systeem is ontworpen om de bestuurder te assisteren bij het wisselen van rijstrook op de autosnelweg. Het systeem biedt effectieve stuurassistentie wanneer de bestuurder van rijstrook wilt wisselen. Het kan worden geactiveerd door een druk op de richtingaanwijzer en bewaakt het verkeer dat van achteren nadert vooraleer van rijstrook te wisselen.
Opladen en bereik
Hoe laad ik mijn nieuwe volledig elektrische Ford Explorer op?
Explorer-klanten kunnen ervoor kiezen om thuis of via openbare laadstations te laden.
Wat zijn de opties voor opladen in het openbaar voor de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Het Ford BlueOval™ Charge Network is de mobiliteitspartner van onze klanten voor elektrische voertuigen (EV). Het BlueOval™ Charge Network is geïntegreerd in de FordPass-app en de HMI van het voertuig en biedt de klant toegang tot een groot aantal openbare oplaadpunten in heel Europa, onafhankelijk van de exploitant of het merk. Dit bevrijdt de klant van de noodzaak om vooraf te plannen of zich aan te melden bij meerdere oplaadnetwerkexploitanten, waardoor eventuele zorgen worden verminderd en ervoor wordt gezorgd dat ze van een positieve rijervaring kunnen genieten.
Meer dan 2000 Charge Point Operators (CPO's) in heel Europa bieden toegang tot meer dan 600.000 AC- en DC-laadpunten. Het BlueOval™ Charge Network consolideert deze op één enkele plek voor gemakkelijke en handige toegang en betaling. Allemaal toegankelijk via de FordPass-app, de BlueOval™ RFID-kaart of Plug & Charge. Het BlueOval™ Charge Network omvat verschillende oplaadstations met hoog vermogen die worden beheerd door IONITY, BP, EnbW, Total Energies, Iberdrola en vele andere CPO's.
Een speciale focus van het BlueOval™ Charge Network ligt op IONITY, een toonaangevend oplaadnetwerk met hoog vermogen met vertegenwoordiging in 24 Europese landen. Het is een joint venture met belangrijke aandeelhouders, waaronder Ford en andere toonaangevende autofabrikanten. De eenvoudig te bedienen laadpalen van IONITY bieden de klant het gemak van meerdere laadpunten per locatie, waardoor snel en efficiënt laden voor meerdere voertuigen tegelijk en hoogwaardige snellaadstations mogelijk worden. IONITY staat vooral bekend om het exploiteren van laadstations langs snelwegen en grote autoroutes.
Wat is Plug & Charge?
Plug & Charge is een innovatieve functie waarmee je snel en naadloos kunt opladen. Je sluit jouw elektrische voertuig (EV)eenvoudig aan bij een deelnemend openbaar laadstation, laadt jouw voertuig op en vervolgt de reis. Je hoeft geen app te openen of een betaal- of RFID-kaart te gebruiken. Zodra het BlueOval™ Charge Network is geactiveerd in FordPass, isPlug & Charge automatisch ingeschakeld voor alle compatibele opladers.
Plug & Charge biedt een uitzonderlijk gemakkelijke manier om jouw EV op te laden op deelnemende locaties. Deze functie bespaart je tijd dankzij een veilig beheerd authenticatie- en betalingsproces: het BlueOval™ Charge Network.
Ford doet er alles aan om je een uitstekende openbare oplaadervaring te bieden. Jouw Ford-agent kan je alle kenmerken van Plug & Charge uitleggen en je helpen om je aan te melden voor het BlueOval™ Charge Network en de Plug &Charge-functie te activeren.
Plug & Charge zal later in 2024 beschikbaar zijn voor Explorer-chauffeurs.
Wat zijn de thuislaadopties voor de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
De nieuwe volledig elektrische Explorer is standaard uitgerust met een Modus 3 AC-oplaadkabel, waarmee klanten het voertuig makkelijk thuis, op het werk of openbaar kunnen opladen.
Jouw elektrische Ford Explorer® wordt geleverd met een Mode 3-laadkabel voor gebruik op elk AC-laadpunt. Supersnelle DC-laadpunten voorzien hun eigen kabel om jouw reis nog gemakkelijker te maken.
Investeer in een speciale EV-thuislader voor de snelste manier om thuis op te laden. Je kunt de Explorer® zelfs een nacht aangesloten laten.
Met de optionele Mode 2-oplaadkabel kan je jouw Explorer opladen via elk 230V-stopcontact(5). Perfect opgeslagen voor incidenteel gebruik.
Het Combined Charging System (CCS) kan de accu van het voertuig bij krachtige DC-snellaadstations in ongeveer 26 minuten van 10% tot 80% opladen.[‡]
Wordt een Ford Connected Wallbox of equivalente ondersteuning voor thuis opladen aangeboden voor mijn nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Ja, jouw huidige Ford Connected Wallbox ondersteunt de All-Electric Explorer. Als je nog geen thuislaadstation in huis hebt, werkt Ford samen met aanbevolen installateurs van thuislaadstations in geselecteerde markten, waardoor het voor onze klanten gemakkelijk wordt om thuis goedkoop en eenvoudig te beginnen met opladen.
Wat zijn Ford's plannen voor wallboxen voor de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Ford werkt samen met verschillende installatieserviceproviders op de Europese markten om klanten een groot scala aan diensten te bieden rond thuis opladen.
Ford verwijst klanten door naar deze partners, waar ze kunnen kiezen uit een aantal verschillende Wallboxes, op basis van hun individuele voorkeuren.
Hoe kan ik geld besparen als ik thuis oplaad?
De technische mogelijkheden van de All-Electric Explorer maken het gebruik van speciale elektriciteitstarieven voor elektrische voertuigen mogelijk om het opladen thuis te optimaliseren. In geselecteerde markten werkt Ford samen met elektriciteitsleveranciers die tarieven aanbieden die zijn geoptimaliseerd om duurzamer en kosteneffectiever te zijn voor de klant, door het opladen te plannen wanneer de elektriciteit het goedkoopst is.
Zal de nieuwe volledig elektrische Explorer bij de lancering bidirectioneel opladen?
Ons doel is dat klanten zo snel mogelijk kunnen profiteren van bidirectioneel (BiDi)[‡‡] opladen.
Wat zal het bereik zijn van de nieuwe volledig elektrische Explorer?
De Ford Explorer heeft een indrukwekkend maximaal bereik van 602 km [†] op de Extended Range RWD. De Standard Range-batterij komt eind 2024.
Hoe wordt het rijbereik van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer beïnvloed?
De actieradius wordt gemaximaliseerd door b.v. efficiënte banden, uitgebreide aerodynamische optimalisatie inclusief wielen, een volledig afgedekte onderkant, speciaal ontworpen ventilatieopeningen voor luchtgordijnen.
Meerdere externe elementen hebben invloed op de actieradius, met name het weer, de omgevingstemperatuur, het rijgedrag, het rijprofiel, de conditie van het voertuig, de leeftijd, en de conditie en temperatuur van de lithium-ionbatterij.[†]
Heeft het laadgewicht of het klimaat invloed op de actieradius van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
Verschillende factoren kunnen de actieradius van elk voertuig beïnvloeden, zoals snel rijden, extreem warme of koude weersomstandigheden, het gebruik van verwarming en airconditioning, een hoog laadvermogen en tegenwind, voertuigonderhoud, de leeftijd van de lithium-ionbatterij en de gezondheidstoestand. [†]
Wat is de verwachte efficiëntie van de nieuwe volledig elektrische Ford Explorer?
De Ford Explorer Extended Range RWD heeft een elektriciteitsverbruik tussen 13,9 en 16,6 kW/100 km (WLTP-testresultaten), afhankelijk van de serie en de keuze van de aandrijflijn.
Hoe werkt Ford samen met energieleveranciers en helpt het de kosten voor de Explorer EV te verlagen?
Naast het aanbieden van de meest opwindende en innovatieve elektrische voertuigen op de markt via een door Ford goedgekeurde energieleverancier(8), kan je ook profiteren van een 'one-stop'-energietarief waarmee je jouw bedrijfskosten nog verder kunt verlagen in vergelijking met een auto met verbrandingsmotor (ICE). Ford heeft alles in het werk gesteldom een optimale energieoplossing voor uw behoeften te leveren.
Wij hebben de Erkende Energieleverancier uitgebreid gebenchmarkt om je een slimme service te bieden. Deze slimme technologie kan jou geld besparen door de voorkeur te geven aan opladen tegen de meest concurrerende thuislaadtarieven.
Onze missie is om het proces te stroomlijnen door de optimale oplaadoplossing voor jou te identificeren, zodat je kunt genieten van een uitstekende, probleemloze ervaring als eigenaar.
Wat volgt?
Wat zijn de toekomstige plannen voor volledig elektrische personenauto's van Ford?
De nieuwe, volledig elektrische Ford Explorer is de eerste in een indrukwekkend lanceringsschema van drie nieuwe, volledig elektrische PV’s in 2024 en zal een cruciale rol spelen in het feit dat het personenautogamma van Ford tegen 2030 volledig elektrisch zal zijn.
Extra informatie
Lancering elektrische Explorer
Het beleid van Ford is er een van voortdurende productontwikkeling. Ford behoudt zich het recht voor specificaties, kleuren van de modellen en items afgebeeld en beschreven op deze website te allen tijde te wijzigen.
Disclaimers:
*Vracht- en laadcapaciteit beperkt door gewicht en gewichtsverdeling. Zonder laadruimtevloer op Explorer [Select]-serie.
**Gegevens voor Ford Explorer Extended Range AWD. Target de testgegevens van Ford op basis van de testmethodologie met behulp van een uitrol van 30 cm, d.w.z. vanaf een rollende start.
***Bij juiste uitrusting. Het maximale trekvermogen varieert op basis van de lading, voertuigconfiguratie, accessoires en aantal passagiers. De vermelde sleeplimieten vertegenwoordigen het maximale sleepvermogen van het voertuig bij bruto voertuigmassa om opnieuw te starten op een helling van 12 procent op zeeniveau. De prestaties en het verbruik van alle modellen zullen afnemen als ze worden gebruikt om te trekken. Het genoemde cijfer heeft betrekking op de Extended Range AWD.
(1) De rijhulpfuncties zijn aanvullend en vervangen niet de aandacht, het beoordelingsvermogen en de noodzaak om het voertuig onder controle te houden. De assistentie bij het wisselen van rijstrook werkt in combinatie met iACC en het centreren van de rijstrook bij snelheden boven de 90 km/u. Te gebruiken op dubbelbaanswegen en snelwegen. Onderdeel van het optionele Driver Assistance Pack
(2) De rijhulpfuncties zijn aanvullend en vervangen niet de aandacht, het beoordelingsvermogen en de noodzaak om het voertuig onder controle te houden.
(3) De rijhulpfuncties zijn aanvullend en vervangen niet de aandacht, het beoordelingsvermogen en de noodzaak om het voertuig onder controle te houden. Onderdeel van het optionele Driver Assistance Pack
(4) Elektrisch aangedreven handsfree achterklep, standaard op Premium-serie, beschikbaar als onderdeel van het Driver Assistance-pakket op Explorer [Select]-serie
(5 ) We raden aan dat een standaard stopcontact wordt gecontroleerd door een gekwalificeerde elektricien, in overeenstemming met de lokale vereisten.
(6) Standaard beschikbaar op de Premium-serie.
[†] Gebaseerd op volledige lading van 602 km met Explorer [Select] met Extended Range-accu, geen opties. Geschatte bereik met behulp van de Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). De getoonde cijfers zijn bedoeld voor vergelijkingsdoeleinden en mogen alleen worden vergeleken met andere voertuigen die volgens dezelfde technische procedures zijn getest. Het werkelijke bereik varieert afhankelijk van omstandigheden zoals externe elementen, temperatuur, rijgedrag, routeprofiel, voertuigonderhoud en de leeftijd en staat van de lithium-ionbatterij. Het totale WLTP-bereik van 602 km [mijl] weerspiegelt een gecombineerde rijcyclus en het WLTP Extra High-bereik van 470 km [mijl] weerspiegelt het rijden op de snelweg – beide tests worden uitgevoerd onder gecontroleerde omstandigheden met een omgevingstemperatuur van 23 graden Celsius en zonder klimaat- of elektrische belasting.
(7) We raden aan dat een standaard stopcontact wordt gecontroleerd door een gekwalificeerde elektricien in overeenstemming met de lokale vereisten.
(8) Door Ford goedgekeurde energieleveranciers, alleen voor huishoudelijke klanten
[‡] Voor thuisladen kan een EV Thuislader elk uur tot 73 km rijbereik opladen en kan 's nachts volledig worden opgeladen. Terwijl openbare gelijkstroomladers met hoog vermogen (>200 kW), zoals IONITY, in ongeveer 26 minuten een rijbereik van 189 km kunnen leveren. In ongeveer 10 minuten/ 10%-80% in 26 minuten. De gegeven cijfers zijn gebaseerd op het Explorer [Select]-model met Extended Range-accu en AWD. De werkelijke laadtijden en laadsnelheden variëren afhankelijk van het type thuis- of openbaar laadstation dat wordt gebruikt, evenals van andere factoren (waaronder het weer, de omgevingstemperatuur, het rijgedrag, het rijprofiel, de staat van het voertuig, de leeftijd van de lithium-ionbatterij, de conditie, en temperatuur).
[‡‡] Dankzij tweerichtingsladen kan het voertuig niet alleen energie onttrekken voor het opladen, maar ook elektriciteit terugleveren aan het huis of het elektriciteitsnet. Dit biedt een potentiële kans om de energie-efficiëntie te verbeteren en de elektriciteitskosten te verlagen. Het is onze verwachting dat Explorer-klanten kunnen profiteren van BiDi (tweerichtingsladen) zodra er een geschikt systeem is ontwikkeld. We blijven samenwerken met partners om dit doel te bereiken.