Problemen met de CarPlay-verbinding in uw Ford Electric Explorer oplossen
Als u problemen ondervindt met de verbinding met Apple CarPlay, volg dan de onderstaande stappen om deze op te lossen:
Bekabelde verbinding
- Zorg ervoor dat u een gecertificeerde Apple Lightning®-kabel gebruikt om verbinding te maken als u een bekabelde verbinding wilt gebruiken.
- Wanneer u het apparaat loskoppelt van de USB-kabel, zorg er dan voor dat u het pictogram Verbinding verbreken selecteert.
- Verwijder alle voertuigprofielen uit de CarPlay-app-instellingen op uw apparaat. U vindt deze in het menu Algemene instellingen.
- Zorg ervoor dat uw apparaat over de nieuwste iOS-softwareversie beschikt.
- Start het apparaat opnieuw op.
- Herstel het infotainmentsysteem naar de fabrieksinstellingen.
Draadloze verbinding
- Controleer of uw telefoon en voertuig draadloos verbinding kunnen maken via CarPlay.
- Zorg ervoor dat uw apparaat over de nieuwste iOS-softwareversie beschikt.
- Zorg ervoor dat Bluetooth en wifi op uw apparaat zijn ingeschakeld.
- Reset de Netwerkinstellingen op uw apparaat. Hiermee worden alle bestaande draadloze verbindingen die eerder tot stand zijn gebracht, gereset en worden alleen de fabrieksinstellingen voor de netwerkinstellingen hersteld.
- Start het apparaat opnieuw op.
- Verwijder alle voertuigprofielen uit de CarPlay-app-instellingen op uw apparaat. U vindt deze in het menu Algemene instellingen.
- Probeer verbinding te maken via USB. Als dit lukt, verbreek dan de verbinding en probeer het opnieuw draadloos te doen.
- Zet het voertuig aan en uit.
- Herstel het infotainmentsysteem naar de fabrieksinstellingen.