Waarom werkt het 'gepland starten op afstand' niet in FordPass®*?
Mislukte geplande starts kunnen te wijten zijn aan tijdsveranderingen, voertuiginstellingen of andere redenen. Gebruik de onderstaande tips voor hulp.
Problemen met gepland starten op afstand oplossen, tips
We raden je aan de instellingen van je FordPass-app, telefoon en voertuig te controleren om er zeker van te zijn dat deze zijn afgestemd op de geplande startvereisten.
FordPass-app-instellingen
-
Bevestig de geplande starttijden in de FordPass-app.
Opmerking: FordPass maakt niet automatisch aanpassingen voor de zomertijd. Als je geplande start bijvoorbeeld om 09:00 uur is, zijn de nieuwe starts:
- Eén uur vooruit (maart) - 10.00 uur
- Eén uur terug (oktober) - 08.00 uur
-
Als je geplande start op afstand ervoor zorgt dat je voertuig op het verkeerde tijdstip start, moet je jouw geplande starttijden handmatig bijwerken.
Opmerking: Je kunt een of beide van de volgende opties proberen:
- Bewerk je bestaande geplande start.
- Verwijder je bestaande start en maak een nieuwe start aan.
- Zorg ervoor dat je bent ingelogd bij FordPass met de juiste geautoriseerde gebruikersnaam.
Telefooninstellingen
- Zorg ervoor dat je mobiele ontvangst sterk genoeg is.
- Controleer de signaalsterkte op een persoonlijk apparaat terwijl je in de auto zit. Hiermee kun je de mobiele ontvangst van het voertuig schatten. Als je signaalsterkte laag is:
- Verplaats je voertuig naar een andere locatie met verbeterde signaalsterkte.
- Start de opdracht 'Vergrendelen op afstand' om er zeker van te zijn dat je voertuig een signaal ontvangt.
Voertuiginstellingen
- Controleer of de motorkap en kofferbak gesloten zijn.
- Controleer het dashboard van je voertuig op waarschuwingslampjes.
- Los eventuele problemen met het motorstoringslampje op om 'Starten op afstand' via FordPass te kunnen gebruiken.
- Controleer of het motorstoringslampje uit is.
- Controleer de berichten in FordPass op meldingen van het motorstoringslampje.
- Controleer of een eerder geplande externe start-gebeurtenis niet automatisch is uitgeschakeld.
- Als er niet met je voertuig is gereden na een gebeurtenis van 'Geplande start op afstand', vindt de volgende geplande start op afstand niet plaats.
- Als je niet met de auto hebt gereden, kun je ervoor zorgen dat de toekomstige geplande start op afstand is uitgeschakeld, in plaats van dat je auto elke dag moet starten.
- Controleer het instrumentenpaneel op het dashboard van je voertuig om te zien of Remote Start is uitgeschakeld. 'Uit' wordt weergegeven door een leeg vakje. Om dit te doen:
- Stap veilig in je voertuig.
- Zorg ervoor dat je voertuig aan staat, met draaiende motor, geparkeerd staat en zich in een goed geventileerde, veilige ruimte bevindt.
- Ga met de vijfrichtingspad op het stuur naar Instellingen.
- Druk op OK.
- Scroll naar Voertuig.
- Druk op OK.
- Scroll naar Starten op afstand.
- Druk op OK.
-
Scroll naar Systeem en bevestig dat dit is ingesteld op Aan.
Opmerking: Aan wordt weergegeven door een aangevinkt vakje.
Als je continue problemen ondervindt, neem dan contact op met Assistentie voor aanvullende hulp via Account > Hulp-opties in FordPass.
Aanvullende informatie
Hoe stel ik geplande starts in FordPass in?
*FordPass App is compatibel met bepaalde smartphoneplatforms en beschikbaar via download. Er kunnen datatarieven van toepassing zijn.