OnlineshopFord FleetBedrijfswagens

Hoe los ik via USB geïnstalleerde SYNC®* software-updateproblemen op?

Als u een fout tegenkomt tijdens het installeren van de SYNC-software-update vanaf een USB-station, ook wel een flashstation of USB-stick genoemd, controleer dan het volgende:

  1. Zorg ervoor dat het USB-station correct is geformatteerd om:
    • exFAT voor SYNC 3.
    • FAT32 voor eerdere versies van SYNC.
  2. Controleer of u de stappen voor het uitpakken van het bestand naar het USB-station correct heeft gevolgd .
  3. Probeer de gedownloade bestanden te verwijderen en de update opnieuw te downloaden.

Opmerking: SYNC 4 en 4A worden bijgewerkt met wifi software-updates en gebruiken geen USB-drive.

Problemen met software-updates oplossen

Voor aanvullende tips voor het oplossen van problemen kunt u een keuze maken uit de onderstaande vragen:

Wat moet ik doen als ik een geheugenfout ontvang tijdens het updaten van SYNC?

Wanneer u de USB-stick in uw auto plaatst om de SYNC-update te installeren, kan het tot vijf minuten duren voordat de installatie begint.

Gedurende deze tijd zal SYNC geen berichten weergeven. Als u de flashdrive verwijdert voordat de installatie is gestart, geeft SYNC een geheugenfoutmelding weer, zoals mem_003.


Als u een geheugenfoutmelding ontvangt, moet u de installatie opnieuw starten.

  1. Verwijder het flashstation.
  2. Voer een masterreset uit. 

    Opmerking: Bij een SYNC-masterreset wordt het systeem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. U moet uw telefoon opnieuw koppelen en alle eerder geselecteerde instellingen herstellen.
    1. Druk op Instellingen op het SYNC-scherm van uw voertuig.
    2. Selecteer Algemeen.
    3. Tik op de schuifbalk of veeg verticaal totdat u Master Reset ziet.
    4. Druk op Volledige reset. Er wordt een bericht weergegeven ter bevestiging dat alle systeeminstellingen worden gewist en Resetten naar fabrieksinstellingen wordt weergegeven.
    5. Selecteer Doorgaan. Er verschijnt een bericht over het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, het systeem wordt uitgeschakeld en het scherm wordt zwart. Het kan enkele minuten duren totdat het systeem de reset heeft uitgevoerd en de normale werking wordt hervat.
  3. Voer een contactcyclus uit.
    1. Schakel het voertuig uit.
    2. Open het bestuurdersportier en doe het portier op slot.
    3. Sluit het bestuurdersportier.
    4. Wacht twee minuten en zorg dat het radiodisplay volledig wordt uitgeschakeld.
    5. Start het voertuig opnieuw.
  4. Zorg ervoor dat de welkomstanimatie wordt weergegeven.
  5. Wacht tot het startscherm wordt weergegeven.
  6. Plaats het USB-station om de installatie te starten. Verwijder het USB-station pas nadat de installatie is voltooid.

Als de bovenstaande stappen het probleem niet oplossen, neem dan contact op met uw Ford-dealer voor hulp.

Wat moet ik doen als ik de foutmelding 'Windows Error 0x80004005' krijg wanneer ik SYNC update?

Als u een USB-station gebruikt om uw SYNC-software bij te werken, ontvangt u mogelijk een Windows Error 0x80004005 -bericht wanneer bestanden niet correct naar de flashdrive zijn overgebracht.

Als u deze fout ziet, verwijdert u de gedownloade bestanden en downloadt u ze opnieuw. Als de foutmelding na enkele pogingen blijft optreden, ga dan naar uw Ford-dealer voor hulp.

Wat moet ik doen als ik een LST-extractiefout ontvang tijdens het updaten van SYNC?

Als u een USB-station gebruikt om uw SYNC-software te updaten, ziet u mogelijk een LST-foutmelding als de update niet correct is uitgepakt.

U kunt het volgende gebruiken:

  • De Unarchiver-app om de bestanden correct uit te pakken.
  • Windows Verkenner (Verkenner voor Windows 10) om de bestanden correct uit te pakken.

Als u meer hulp nodig heeft, neem dan contact op met uw Ford-dealer.

Wat moet ik doen als ik een INSTL-bericht over een installatiefout ontvang tijdens het updaten van SYNC?

Als u de INSTL-installatiefout ontvangt wanneer u uw SYNC-software probeert bij te werken via USB, moet u uw Ford-dealer bezoeken om het probleem vast te stellen.

Dit probleem kan alleen worden opgelost bij een dealer.

Wat moet ik doen als stemherkenning niet werkt na het uitvoeren van een SYNC-update?

Als u problemen ondervindt met stemherkenning na het uitvoeren van een SYNC-update, volgt u de onderstaande tips voor probleemoplossing:

  1. Voer een masterreset uit. Zorg ervoor dat de masterreset volledig is voltooid. 

    Opmerking: Bij een SYNC-masterreset wordt het systeem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. U moet uw telefoon opnieuw koppelen en alle eerder geselecteerde instellingen herstellen. 
    1. Druk op Instellingen op het SYNC-scherm van uw voertuig.
    2. Selecteer Algemeen.
    3. Tik op de schuifbalk of veeg verticaal totdat u Master Reset ziet.
    4. Druk op Volledige reset. Er wordt een bericht weergegeven ter bevestiging dat alle systeeminstellingen worden gewist en Resetten naar fabrieksinstellingen wordt weergegeven.
    5. Selecteer Doorgaan. Er verschijnt een bericht over het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, het systeem wordt uitgeschakeld en het scherm wordt zwart. Het kan enkele minuten duren totdat het systeem de reset heeft uitgevoerd en de normale werking wordt hervat.
  2. Zorg ervoor dat de welkomstanimatie verschijnt nadat het opnieuw instellen is voltooid.
  3. Voer een contactcyclus uit.
    1. Schakel het voertuig uit.
    2. Open het bestuurdersportier en doe het portier op slot.
    3. Sluit het bestuurdersportier.
    4. Wacht twee minuten en zorg dat het radiodisplay volledig wordt uitgeschakeld.
    5. Start het voertuig opnieuw.
  4. Zorg ervoor dat de welkomstanimatie wordt weergegeven.
  5. Wacht tot het startscherm wordt weergegeven.
  6. Plaats het USB-station en start de update opnieuw.

Als de bovenstaande stappen het probleem niet oplossen, neem dan contact op met uw Ford-dealer voor hulp.

Wat moet ik doen als ik de foutmelding 'Onvoldoende ruimte/slecht installatiebestand' ontvang tijdens het updaten van SYNC?

Als u de foutmelding 'Onvoldoende ruimte/slecht installatiebestand' ontvangt wanneer u probeert uw SYNC-software bij te werken, volgt u de onderstaande tips voor probleemoplossing:

  1. Voer een masterreset uit. Zorg ervoor dat u de masterreset laat voltooien. 

    Opmerking: Bij een SYNC-masterreset wordt het systeem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. U moet uw telefoon opnieuw koppelen en alle eerder geselecteerde instellingen herstellen.
    1. Druk op Instellingen op het SYNC-scherm van uw voertuig.
    2. Selecteer Algemeen.
    3. Tik op de schuifbalk of veeg verticaal totdat u Master Reset ziet.
    4. Druk op Volledige reset. Er wordt een bericht weergegeven ter bevestiging dat alle systeeminstellingen worden gewist en Resetten naar fabrieksinstellingen wordt weergegeven.
    5. Selecteer Doorgaan. Er verschijnt een bericht 'Resetten naar fabrieksinstellingen', het systeem wordt uitgeschakeld en het scherm wordt zwart. Het kan enkele minuten duren totdat het systeem de reset heeft uitgevoerd en de normale werking wordt hervat.
  2. Zorg ervoor dat de welkomstanimatie verschijnt nadat het opnieuw instellen is voltooid.
  3. Voer een contactcyclus uit.
    1. Schakel het voertuig uit.
    2. Open het bestuurdersportier en doe het portier op slot.
    3. Sluit het bestuurdersportier.
    4. Wacht twee minuten en zorg dat het radiodisplay volledig wordt uitgeschakeld.
    5. Start het voertuig opnieuw.
  4. Zorg ervoor dat de welkomstanimatie wordt weergegeven.
  5. Wacht tot het startscherm wordt weergegeven.
  6. Plaats het USB-station en start de update opnieuw.

Als de bovenstaande stappen het probleem niet oplossen, neem dan contact op met uw Ford-dealer voor hulp.

Wat moet ik doen als Android Auto™** niet wordt weergegeven na het updaten van SYNC 3?

Als u problemen ondervindt met Android Auto na het uitvoeren van een SYNC 3-update, volgt u de onderstaande tips voor probleemoplossing:

  1. Voer een masterreset uit. Zorg ervoor dat u de masterreset laat voltooien. 

    Opmerking: Bij een SYNC-masterreset wordt het systeem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. U moet uw telefoon opnieuw koppelen en alle eerder geselecteerde instellingen herstellen.
    1. Druk op Instellingen op het SYNC-scherm van uw voertuig.
    2. Selecteer Algemeen.
    3. Tik op de schuifbalk of veeg verticaal totdat u Master Reset ziet.
    4. Druk op Volledige reset. Er wordt een bericht weergegeven ter bevestiging dat alle systeeminstellingen worden gewist en Resetten naar fabrieksinstellingen wordt weergegeven.
    5. Selecteer Doorgaan. Er verschijnt een bericht 'Resetten naar fabrieksinstellingen', het systeem wordt uitgeschakeld en het scherm wordt zwart. Het kan enkele minuten duren totdat het systeem de reset heeft uitgevoerd en de normale werking wordt hervat.
  2. Zorg ervoor dat de welkomstanimatie verschijnt nadat het opnieuw instellen is voltooid.
  3. Voer een contactcyclus uit.
    1. Schakel het voertuig uit.
    2. Open het bestuurdersportier en doe het portier op slot.
    3. Sluit het bestuurdersportier.
    4. Wacht twee minuten en zorg dat het radiodisplay volledig wordt uitgeschakeld.
    5. Start het voertuig opnieuw.
  4. Zorg ervoor dat de welkomstanimatie wordt weergegeven.
  5. Wacht tot het startscherm wordt weergegeven.
  6. Plaats het USB-station en start de update opnieuw.

Als de bovenstaande stappen het probleem niet oplossen, neem dan contact op met uw Ford-dealer voor hulp.

Wat moet ik doen als ik een PKG_ERR03 ontvang tijdens het installeren van een SYNC-update?

Deze fout treedt op wanneer een of meer gedownloade bestanden niet volledig zijn gedownload of beschadigd zijn. Neem de volgende stappen om dit probleem op te lossen:

  1. Verwijder alle gedownloade updatebestanden van de USB en van de computer die u gebruikt om SYNC bij te werken.
  2. Download alle SYNC-updatebestanden opnieuw naar uw computer.
  3. Formatteer de USB opnieuw.
  4. Pak de bestanden uit en verplaats ze naar de USB.

Zodra de bestanden zijn uitgepakt, kunt u de USB gebruiken om het updateproces opnieuw te starten.

Als uw probleem hiermee niet is opgelost, neemt u contact op met het Ford Customer Relationship Center

Wat moet ik doen als het .xml-bestand ontbreekt na de SYNC-update?

Als u geen .xml-bestand ontvangt en u een succesvolle update moet melden, kunt u verbinding maken met een sterk Wi-Fi-netwerk en handmatig zoeken naar updates. Hierdoor beoordelen onze servers het SYNC-systeem van het voertuig en verifiëren of er een update beschikbaar is.

Om te zoeken naar updates:

  1. Druk op Instellingen op uw SYNC-scherm.
  2. Selecteer Algemeen.
  3. Tik op Automatische updates.
  4. Raak Nu bijwerken scannen aan. De update wordt in één segment gedownload en duurt ongeveer 35 minuten.

Zodra de update via wifi is uitgevoerd, worden onze gegevens bijgewerkt met de nieuwe softwareversie die in uw voertuig wordt weergegeven.

Opmerking: Het kan enkele dagen duren voordat de nieuwe versie op de website wordt weergegeven.

U kunt een Ford-dealer bezoeken om u te helpen bij het melden van een succesvolle update op de website. Zij kunnen kosten in rekening brengen voor deze service, omdat deze niet onder uw garantie valt.

Belangrijk: Als de website uw meest recente SYNC- of navigatie-update niet weergeeft en nog steeds de oudere versie weergeeft, verhindert dit niet dat u de volgende update ontvangt zodra deze beschikbaar komt.

Als uw probleem hiermee niet is opgelost, neemt u contact op met het Ford Customer Relationship Center

Aanvullende informatie

Wat moet ik doen als mijn telefoon niet koppelt?


*Rijd niet terwijl u afgeleid bent. Gebruik indien mogelijk spraakgestuurde systemen; gebruik geen handheld apparaten tijdens het rijden. Bepaalde functies kunnen vergrendeld zijn terwijl het voertuig in versnelling staat. Niet alle functies zijn compatibel met alle telefoons.

**Android Auto is een handelsmerk van Google LLC.

Ford.nl maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om jouw online ervaring te verbeteren en om gerichte advertenties te tonen.

Je kunt je cookies op elk moment aanpassen via de 'Beheer Mijn Cookies'-pagina. Het aanpassen van je cookies kan betekenen dat je geen gebruik kunt maken van alle functionaliteiten van de website.

Wil je meer weten over hoe we cookies gebruiken? Bekijk dan ons Privacy- en Cookiebeleid.