Terugroepactie - Wanneer verloopt een terugroepactie?
Terugroepacties met betrekking tot Veiligheid, Naleving en Emissies verlopen niet. De betrokken auto's blijven in aanmerking komen totdat de reparatie is uitgevoerd. Andere typen terugroepacties, zoals Customer Satisfaction Programs, hebben gewoonlijk een vervaldatum en/of beperkingen op kilometerstand. De specifieke terugroepactie-informatie vindt je in de brief die wordt verstuurd naar de laatst bekende eigenaar van de betrokken voertuigen.
Wanneer sluit of verloopt deze serviceactie (FSA)?
Als de FSA veiligheidsgerelateerd is, zal deze nooit sluiten of verlopen als er geen actie wordt ondernomen. De FSA zal alleen sluiten wanneer het voertuig is gecontroleerd en gerepareerd door een erkende Ford-monteur.
FSA's met betrekking tot uitstoot of naleving kunnen variëren afhankelijk van het probleem dat moet worden opgelost.
Andere aan de eigenaar gemelde klanttevredenheidsacties (die met een 'B' worden aangegeven in de FSA-titel) verlopen over het algemeen na 5 jaar vanaf de lancering.
Meer informatie
Terugroepactie - Wat zijn de kosten van de terugroepreparatie?
Terugroepactie voor reparatiewerkzaamheden
Terugroepactie - Klant is niet langer eigenaar van voertuig
Terugroepactie - Hoe bepaalt Ford welke auto's onder een terugroepactie vallen?