Waarom blijft mijn activering in FordPass hangen?
OnlineshopFord FleetBedrijfswagens

Waarom blijft mijn activering in FordPass®* hangen?

Je FordPass-activering kan om verschillende redenen blijven hangen. Bijvoorbeeld door de signaalsterkte en de goedkeuringsstatus. Bekijk de volgende stappen voor meer details.

Opmerkingen:

Activering in uitvoering in FordPass

FordPass App 5.X-ervaring

Actie Stappen
Voltooi de voertuigverbinding als hoofdgebruiker.
  1. Stap veilig in je voertuig.
  2. Zorg ervoor dat je auto aan staat, geparkeerd is en in een goed geventileerde, veilige ruimte staat. 
  3. Controleer of de connectiviteitsinstellingen in het voertuig zijn ingeschakeld.
  4. Open de FordPass-app.
  5. Ga naar Verbinding maken met voertuig.
  6. Selecteer Ik heb mijn voertuig gestart.
  7. Lees en accepteer de vraag op het scherm van je voertuig.

    Opmerking: Als je geen vraag op het scherm van je voertuig ziet, ga dan naar het onderwerp De melding om de activering te voltooien ontbreekt op het scherm van het voertuig voor de stappen.

  8. Druk op Verbindingsstatus controleren zodra je de vraag in het voertuig accepteert.

FordPass stuurt je terug naar het scherm "Voertuig". De commando's op afstand (indien beschikbaar) worden onder de afbeelding van je voertuig weergegeven.

Opmerking: Het kan maximaal 10 minuten duren voordat de verbinding tot stand is gebracht.

Zorg ervoor dat je connectiviteitsinstellingen zijn ingeschakeld
  1. Open de FordPass-app
  2. Ga naar Verbinding maken met voertuig.
  3. Volg de instructies om connectiviteitsinstellingen op het scherm van je voertuig in te schakelen.
  4. Selecteer Ik heb connectiviteit ingeschakeld in FordPass.
  5. Lees en accepteer de vraag op het scherm van je voertuig.
  6. Druk op Verbindingsstatus controleren zodra je de vraag in het voertuig accepteert.
Controleer de toegangsstatus als secundaire gebruiker.
  1. Open de FordPass-app.
  2. Ga naar Toegang in uitvoering.
  3. Selecteer Mijn verzoek om toegang raadplegen.

Een van de volgende opties verschijnt:

  • Toegang in uitvoering: Dit betekent dat je verzoek nog niet is goedgekeurd door een gemachtigde bestuurder.
  • Toegang geweigerd: Dit betekent dat je verzoek is geweigerd.

Als je verdere ondersteuning nodig hebt, neem contact op met Assistentie via de opties Account > Contact opnemen met Help.

FordPass App 4.X-ervaring

Actie Stappen
Voltooi de vraag om acceptatie in het voertuig.
  1. Stap veilig in je voertuig.
  2. Zorg ervoor dat je auto aan staat, geparkeerd is en in een goed geventileerde, veilige ruimte staat. 
  3. Lees en accepteer de vraag die op je voertuigscherm verschijnt.

    Opmerking: Als je geen vraag op het scherm van je voertuig ziet:

    1. Controleer de sterkte van je mobiele netwerk of wifi®-verbinding.
      • Wifi-verbinding
        • Als wifi is uitgeschakeld, schakel dan wifi in en probeer opnieuw verbinding te maken.
        • Als wifi is ingeschakeld, schakel dan wifi uit en probeer verbinding te maken via mobiele data.
      • Mobiele verbinding
        • Als mobiele data is uitgeschakeld, schakel dan mobiele data in en probeer verbinding te maken.
        • Als mobiele data is ingeschakeld, schakelt dan mobiele data uit en probeer verbinding te maken via wifi.
    2. Zorg ervoor dat je in het voertuig niet bent verbonden met Bluetooth®.
    3. Wacht minstens 90 seconden totdat je voertuig de vraag op het scherm weergeeft.
Controleer of je voertuig al is geactiveerd.
  • Ja, maar ik ben de enige gebruiker - Je hebt wellicht een ander e-mailadres waarop het geautoriseerde voertuig staat. Meld je af bij FordPass en log in met je andere e-mailadres.
  • Ja, maar ik ben een secundaire gebruiker - Je hebt goedkeuring van een gemachtigde gebruiker nodig.
    1. Ga naar het Startscherm van FordPass.
    2. Tik op Verzoek om toestemming.

      Opmerking: Je verzoek wordt via een bericht in de app naar alle geactiveerde gebruikers verzonden. Na goedkeuring heb je toegang tot bediening.

Bevestig of je in het verleden commando's hebt kunnen gebruiken.
  • Als je voorheen wel commando's kon gebruiken, maar geen toegang meer hebt, zorg er dan voor dat je geen tweede account hebt aangemaakt nadat je FordPass hebt verwijderd of hebt geprobeerd in te loggen.
  • Als je eerder toegang had, heb je wellicht een ander e-mailadres waarop het geautoriseerde voertuig staat. Meld je af bij je huidige account en log in met jouw eerste e-mailadres.

Als je de bovenstaande stappen hebt geprobeerd of bevestigd en het is niet gelukt om je voertuig te activeren, neem dan contact op met Assistentie via de opties Account > Help voor verdere ondersteuning.

Meer informatie over FordPass

Voor meer gedetailleerde informatie over de kenmerken en functies van FordPass ga dan naar onze FordPass-ondersteuningspagina en selecteer het onderwerp van je voorkeur.

Handige categorieën in FordPass-ondersteuning

Aanvullende informatie

Hoe vraag ik FordPass-voertuigtoegang aan?


*FordPass App is compatibel met bepaalde smartphoneplatforms en is beschikbaar via download. Er kunnen datatarieven van toepassing zijn.

 

Ford.nl maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om jouw online ervaring te verbeteren en om gerichte advertenties te tonen.

Je kunt je cookies op elk moment aanpassen via de 'Beheer Mijn Cookies'-pagina. Het aanpassen van je cookies kan betekenen dat je geen gebruik kunt maken van alle functionaliteiten van de website.

Wil je meer weten over hoe we cookies gebruiken? Bekijk dan ons Privacy- en Cookiebeleid.