ONTDEK DE RIJERVARING: AUTOWEEK TEST DE FORD PUMA EN FORD KUGA

GEPUBLICEERD OP:  VRIJDAG 4 OKTOBER 2024

Puma and Kuga

Autoweek heeft onlangs een rijtest uitgevoerd met twee van onze meest geliefde modellen, de Ford Puma en de Ford Kuga. Deze grondige testen bieden een diepgaand inzicht in de prestaties, het comfort en de innovatieve technologieën die deze voertuigen te bieden hebben.

De Ford Puma, bekend om zijn dynamische rijgedrag en stijlvolle ontwerp, en de Ford Kuga, geprezen om zijn veelzijdigheid en geavanceerde veiligheidsfuncties, zijn beide onder de loep genomen door de experts van Autoweek. Zij hebben elk aspect van deze voertuigen getest, van het motorvermogen tot de gebruikerservaring binnenin de auto.

Benieuwd naar de resultaten? Lees verder om te ontdekken wat Autoweek te zeggen heeft over de rijervaring en de unieke kenmerken van de Ford Puma en Ford Kuga. Of je nu op zoek bent naar een sportieve rit of een gezinsvriendelijke SUV, deze review zal je helpen de juiste keuze te maken

AUTOWEEK: “FORD PUMA – NOG ALTIJD EEN GEWELDIGE RIJDERSAUTO”

New Puma

Uiteraard hoort een vernieuwde neus bij een facelift en zodoende is het front van de Puma iets gewijzigd. De auto heeft het nieuwe Ford-logo kregen en opvallend genoeg is al het chroom verdwenen om plaats te maken voor zwarte accenten. Dit naar aanleiding van feedback van klanten, aldus Ford. Aan de binnenkant zijn de verschillen groter: de cockpit is fors veranderd. Het geheel is veel scherper gelijnd, met als opvallendste deel de hoekige unit waarin het infotainmentscherm en de centrale ventilatieroosters zitten.” Klik hier om de volledige Autoweek rijtest te lezen.

AUTOWEEK: “FORD KUGA - DE SUV STUURT SUPER, MET FIJNE COMMUNICATIE EN GOED WEGGEDRAG.”

New Kuga

De SUV stuurt super, met fijne communicatie en goed weggedrag. Vooral de combinatie van een strak onderstel zonder dat het oncomfortabel wordt, heeft Ford nog altijd uitstekend voor elkaar. De Kuga is als PHEV natuurlijk wat zwaarder, maar tenzij je net uit een andere Kuga komt merk je daar eigenlijk niet veel van. Dit mede dankzij het forse koppel van de auto. Het merk geeft (wat je vaker ziet bij hybrides) geen maximum systeemkoppel op, maar de benzinemotor levert 300 Nm en de elektromotor 200 Nm. Je mag die dan niet optellen omdat ze niet tegelijk pieken, maar je hebt echt heel veel trekkracht als je de auto zelf de vermogens laat combineren. Het samenspel van de twee motoren is dankzij de vernieuwde cvt-automaat trouwens sowieso uitstekend.” Klik hier om de volledige Autoweek rijtest te lezen.

ONTDEK FORD